تعمیر دستگاه رگولاتور ولتاژ و فرکانس

تعمیر دستگاه رگولاتور ولتاژ و فرکانس

تعمیر دستگاه رگولاتور ولتاژ و فرکانس – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع دستگاه  Voltage regulator در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

بررسی اجمالی  دستگاه رگولاتور ولتاژ

تنظیم کننده های ولتاژ Voltage regulator با ایجاد و حفظ سطح خروجی ولتاژ ثابت بدون توجه به نوسانات ولتاژ ورودی یا جریان بار به طور خودکار کار می کنند. این سیستم ها تضمین می کنند که ولتاژ منبع تغذیه در محدوده ای باقی می ماند که با نیازهای برق تجهیزات الکتریکی شما مطابقت دارد.

در دستگاه های الکترونیکی، منبع تغذیه یک توان ثابت و همچنین تنظیم شده توسط رگولاتور را برای کارکرد صحیح مدارها فراهم می کند. منابع تغذیه دو نوع هستند مانند منبع تغذیه AC که از پریز برق و منبع تغذیه DC از باتری ها تامین می شود.

اجزای اصلی در regulators شامل : مدار بازخورد(Feedback Circuit) ، ولتاژ مرجع پایدار (Stable Reference Voltage) ، مدار کنترل (Pass Element Control Circuit) می باشد . مدار باز خورد برای تشخیص تغییرات در خروجی ولتاژ DC استفاده می شود

دستگاه رگولاتور ولتاژ بر اساس مکانیسم تبدیل توان و ولتاژ به دو دسته خطی Linear regulators و سوئیچینگ Switching regulators طبقه بندی می شوند. رگولاتور های خطی یک نوع مبدل کاهنده (ولتاژ خروجی کمتری نسبت به ولتاژ ورودی تولید می کنند) هستند که در قطعاتی با فضای محدود یا جایی که طراحان نیاز به کاهش هزینه‌ هایی مانند هدفون و پوشیدنی‌ ها دارند، بهترین عملکرد را دارند.، اما رگولاتور سوئیچینگ می توانند مبدل های کاهنده یا افزایش دهنده یا ترکیبی از این دو باشند که در اتوماسیون های صنعتی ، خودرو سازی  استفاده می شوند.

برخی از مزایای رگولاتور های سوئیچینگ شامل پشتیبانی از برنامه های کاربردی ولتاژ IN/Voltage OUT گسترده تر، بهبود عملکرد حرارتی، راندمان بالاتر تا ۹۵٪ و کمک به حفظ جریان بالاتر است. رگولاتورهای سوئیچینگ برای کار کردن به قطعات اضافی نیاز دارند. برخی از این تجهیزات شامل خازن، سلف و FET می باشد.

پارامتر های مورد نیاز ، دستگاه رگولاتور ولتاژ شامل : ولتاژ ورودی ، ولتاژ خروجی ، جریان خروجی، فرکانس سوئیچینگ، جریان ساکن، ولتاژ فیدبک و مقاومت حرارتی و … می باشد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *